Man ska planera i förväg

 

saker jag vill göra på jul och nyår.

1. åka långfärdsskidor.

2. Pyssla, tillverka saker till nära och kära som jag kan ge dem i julklapp

3. dekorera mitt hem fint (var det nu kommer vara?)

4. göra speciell mat, som kanske smakar lite jul? pepparkaksbollar? nötsmör? dekorera fisken fint.

5. ha tomteluva och tvinga oskar att också ha det :)

6. om Gustav är i närheten, knyta ett rött band runt halsen på honom

7. tända aromalampa med juldoft (nejlika, kanel, vanilj, kardemumma, ingefära, apelsin)

8. Dricka något varmt

9. tända julaktiga ljus. Doftljus?

10. ha en adventsstjärna och en adventsljusstake

11. se en julaktig film. pippi långstrump? günchen (namn?)? annat?

12. spela spel. Så ska det låta? twister? spel där man lär känna varandra.

13. sova hur länge jag vill. göra vad jag vill. inte ha några måsten.

14. göra experimentet där jag provar att leva utan klocka

15. klä upp mig fint, varje dag.

16. promenera. vara ute mycket!!

17. se på fyrverkerier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0