Saker som gör mig glad.

 
Fontänerna i Villa d'Este, Italien.

Sashimi – SÅ gott!
 
Det finns bara 1 Oscar i världen och han är MIN! :D
 
Jag och Malin, Malin och jag!

Fikonbollar!


Gustav, den finaste, snällaste mest sociala och toleranta katten i hela världen!

Naturen i Farsta, Sverige.
 
 
Milda :D!!!!11
 

Mamotchka! På Rappongi-Seikoen.


Ma bro's! Elizar, moi, Gillgamesh!

 Eskil och jag. Supergammal bild, men har ingen nyare... :p
 
 En till bild på Farsta.
 
 Game of thrones får representera "Bra tv-serier" ^.^
 
Skrev en liten lista på saker som gör mig glad, utan någon inbördes ordning, utan bara i den ordning jag kom att tänka på dem.
Ibland är det så skönt att skriva ner saker när tankarna överbefolkar min hjärna lite mer än vanligt....

Brutal ärlighet framför väluppfostrat medhållande, alla gånger.

Kramar framför opersonliga låtsaspussar.

Modernt ekologiskt tänk i fråga om mat och miljö, jämlikhet, feminism. Sverige.

Mina vänner i Sverige, saknar dem så mycket!!!
Min familj: mamma, Gillgamesh, Elizar.

Min katt.

När det finns gott om god och nyttig mat hemma.
När det finns tillräckligt med pengar för att slippa oroa sig.

När det är städat och prydligt.

När jag hinner göra allt jag har föresatt mig.

Oscar. När han dansar, när han kysser och kramar mig.

När mina favoritbloggar uppdaterar.

Bra dataspel.
Bra böcker.
Bra filmer.
Bra tv-serier.
Bra låtar.
Bra musikstycken.

När jag lyckas spela ett väldigt svårt ställe riktigt bra.

När folk säger bra saker om mig som jag tycker att jag har förtjänat. När jag själv tycker något bra om mig själv och någon annan ger mig en komplimang om just det.
Inte när folk ger komplimanger som jag inte håller med om.

Frihet i tid och rum.

Prova på spännande saker som jag inte gjort förut.

Söta kattungar, APOR, hundvalpar, människobäbisar, tigerungar, pingviner, delfiner, TUQANER, Axolotlar…..

Värme framför kyla. När våren är påväg, den första riktigt varma vårdagen, som ALLTID kommer när man minst anar det!

Vackra saker på oväntade ställen.

Att vara i naturen. I brist därpå: Titta på dokumentärer om naturen och om djur. 
Titta på dokumentärer om människor.

Att lära mig om hur det mänskliga psyket fungerar. Läsa om psykologiska experiment, och varför människor beter sig som de gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0